TEAM 21 IS COMING BACK TO FIT YOUR LIFE!

23 Eylül 2017, Cumartesi | Bizi İzleyin RSS
21 Way Pilates Master Trainer Sehnaz Seyma Togay
Sağlıklı Yaşam Önerileri
10 Mayıs 2014                1866 kez okundu.             Yazar E-posta:
Facebook Paylas
“ „


Sağlıklı olmak, insan mutluluğunun öncelik taşıyan biröğesidir.

Sağlıkgenellikle kendiliğinden var olan bir durum olarak algılanır , oysa sağlıklıolma uğrunda çaba gösterilmesi gerekir

Sağlıklı yaşam için bilinmesi gereken bazı kurallar şunlardır:

n Beslenme

n Hareketli yaşam

n Düzenli yaşam ve Uyku

n  Çalışma ortamı

 

BESLENME

 

   -Sağlıklı beslenme, vücudun büyüme, gelişmeve günlük işlevlerinin sürekliliğinin sağlanması için gerekli olan besinöğelerinin yeterli miktarlarda alınmasıdır.

   -Gıdalar içerdikleri besin öğelerininbenzerlikleri açısından dört gruba ayrılırlar.

 

1)   Süt, yoğurt, peynir grubu:

       Süt ve süt ürünlerinin oluşturduğu bu gruptaki besinler protein, hayvansalyağlar, kalsiyum, fosfor, B2 , B12, A vitaminleri açısından zengindir

2 )  Et, yumurta ve kuru baklagiller grubu:

        Kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, kurufasulye, nohut, mercimek gibi gıdaların oluşturduğu bu gruptaki besinlerbaşlıca protein kaynağıdır, ayrıca yağ, B vitaminleri, demir ve çinko daiçerir.

3)    Taze sebze ve meyve grubu:

       Bugruptaki gıdalar vücut için kalsiyum, demir,  magnezyumve diğer bazı minerallerin, A, B, C, E, gibi vitaminlerin  kaynağıdır.

4)    Tahıl grubu:

        İçerdikleri karbonhidratla başlıcaenerji kaynağıdır, ayrıca B grubu vitaminleri içerir.

 

       Günümüzde beslenme ile ilgili sorunların başında, modern yaşamda günlük enerji Tüketimininazalmasına rağmen , rafine  gıdalardanalınan enerjinin artması sonucunda oluşan obezitegelmektedir.Bunedenle ideal kilonun korunması sağlık risklerini azaltmak açısından özellikleönem taşır.

 

 

İDEAL KİLO HESAPLAMA

      İdeal kilo beden kitle indeksi (BKİ)olarak adlandırılan bir formülle hesaplanır.

 

                      BKİ =  kg

                                   cmx cm

BKİ;

n  20’nin altında ise zayıf,

n  20 - 24 arası ise normal,

n  25 - 29 arası ise hafifşişman,

 30 - 40 arası obezve 40’ın üzerinde ise mutlaka bir uzmandan yardım alınmalıdır.



Bu sitede yer alan bilgiler FutureX Sports Team adresi kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Tüm hakları Telif Hakları Yasası'nca korunmaktadır. Yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
FaceBook'tan Yorumla
Copyright © 2017 Team 21 Ulusal Haber, Köşe Yazısı, Analiz, Fotoğraf ve Video Portalı. Tüm hakları saklıdır.